Syyskokous su 5.11.2017 klo 17.00

Suomen kannabisyhdistys ry:n syyskokous pidetään sunnuntaina 5.11.2017 Urbansaunassa klo 17.00 alkaen. Kokouksen alussa lakimies Lauri Louhio pitää esityksen ”Oikeusturva kannabiksen käyttö- ja kasvatusrikoksessa”. Käydään asiasta keskustelu ja myös käytännön juridisia neuvoja voi kysyä. Tämän jälkeen käsitellään syyskokouksen sääntömääräiset asiat: talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodelle 2018 sekä valitaan puheenjohtaja ja hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle.

Tärkein kysymys Obamalle: Harkitsetko kannabiksen laillistamista?

Yhdysvaltojen vallanvaihdon alla kansalaiset ovat päässeet äänestämään tärkeimmistä kysymyksistä tuoreelle presidentille. Yli seitsemän tuhannen kysymyksen joukosta suosituin kuului:

"Harkitsetko kannabiksen laillistamista niin, että valtio voi säännöstellä sitä, verottaa sitä, laittaa sille ikärajan, luoda sillä miljoonia uusia työpaikkoja sekä miljardibisneksen täällä yhdysvalloissa?"

Viidestä kymmenestä tärkeimmästä kysymyksestä kuusitoista liittyi päihdepolitiikkaan. Verkkoäänestystä ylläpitänyt change.gov on luvannut vastata muutamiin suosituimpiin kysymyksiin lähipäivien kuluessa. Demokraattien presidentti Barack Obama astuu valtaan 20. tammikuuta 2009.

Lähteet:
have-spoken-will-you-answer-their-question/

New Jersey 14. laillistaja

New Jerseyn osavaltio on laillistanut lääkekannabiksen selkeällä senaatin enemmistöllä. Uusi laki takaa vakavasti sairaille oikeuden pitää hallussaan kannabista lääkärin määräyksestä. Lisäksi laki sallii New Jerseyn terveys- ja vanhustenhoidon yksikön jakaa lääkekannabista.

Lähde: