Oulun yliopistollisen sairaalan tuoretta lääkekannabislinjausta selvitellessäni sain SKY:n hallitukselta pyynnön julkaista seuraavan sähköpostiviestin. Viestin alkuperäinen kirjoittaja on antanut suostumuksensa julkaista se salanimellä.

Hei

Kärsin hoitovirheen tähden vakavista hermokivuista, joihin on määrätty Meilahden kipuklinikalta kaikki mahdolliset epilepsia ja masennuskipulääkkeet. Nämä ovat aiheuttaneet poskettomia sivuvaikutuksia tai osoittautuneet muuten tehottomiksi kivun hoidon suhteen. Lisäksi kipuklinikan lääkärin toiminta on ollut erittäin epäasiallista! Hän on väkisin yrittänyt syöttää sopimattomia lääkkeitä, joten tilanne on kohdallani hoitojakson aikana ainoastaan huonontunut. Lisäksi potilasasiakirjoihin hän on "säveltänyt" asioita, joista allekirjoittanut on täysin eri mieltä. Lääkekannabiksesta kysyessäni hän sanoi, että klinikan ylilääkäri on hänelle sanonut, ettei heidän klinikallaan ikinä tulla määräämään lääkekannabista potilaille. Mainittakoon, että kipuni ovat todella hankalia jokapäiväiseen elämään vaikuttavia kipuja.
Tiedustelenkin onko yhdistyksellänne tiedossa kivunhoidon suhteen tahoa, josta voisin saada apua...

Armas

Lukijakunnalle tiedoksi, ettei kyseessä todellakaan ole ensimmäinen samansisältöinen SKY:lle osoitettu viesti. Ikävä kyllä se tuskin jäänee viimeiseksikään.

Onko siis todellakin päässyt käymään niin, että tässä maassa osan kivuista tai muista vaivoista kärsijöiden ensisijainen auttava taho on rekisteröimätön, "hyvien tapojen vastainen" yhdistys nimeltä SKY?

Erään sarjakuvan nimeä mukaillen: saako tälle enää edes nauraa?